söndag, november 23, 2008

Min Komikofta


En av mina favoritstickböcker har länge varit Uuve Snidares "Fiskartröjor". Jag har länge försökt få tag i den på Tradera, men trots att jag bjuder betydligt mer än jag egentligen vill, blir jag alltid överbjuden. Det är främst den ryska tröjan som jag är förälskad i, så i höstas lyckades jag få tag i en bok med ryska vantmönster (Mostly Mittens), en bok full av ryska mönster, helt underbart. En del av dem är 24 m rapporter, efter en hel den vånda valde jag ett mönster och stickade min Ryska Komikofta. Den skulle vara stor och varm hade jag bestämt, och det blev den. Jag virkade ihop den från rätsidan för att få en röd söm. Nyligen hade jag inhandlat 8 stora renhornsknappar som passade perfekt. Jag har räknat in en hel del krympmån i tvätten, nu blir det spännande att se hur mycket den egentligen krymper.

Men varför är montering, band och knapphål så oändligt trist??? Man kan tycka att det vore det roligaste att färdigställa projekten, men det är det inte.

7 kommentarer:

Ewa sa...

Vilken vacker kofta du har stickat! Jättehärlig!
/Ewa

Nina sa...

Kul med en ny maskinstickningsblogg. Jag kommer att följa vad du har att berätta. Snygg kofta! Jag håller med dig helt och fullt. Helst skulle allt vara klart när man tar den av maskinen. :-)

Linda sa...

Åh vad kul med en till maskinstickningsblogg! Snygg kofta du stickat.

Ylva sa...

Roligt med en maskinstickningsblogg! Jag kommer att följa den. Håller helt med man sitter i timmar och syr sömmar och drömmer om nya stickprojekt. Jättesnygg tröja!
/Ylva

Carolina sa...

Fin kofta!
Kul med ny blogg för mig spm är nybörjare på maskinstickning ;)

Elisabeth sa...

Hej
Jag funderar på att köpa en stickmaskin men vet inte riktigt vilken modell jag ska köpa om jag vill ha en som kan sticka från fint till grövre garn. Kanske någon här inne vet??

/Elizabetta

englundskan sa...

Den är underbar, anno 1986 stickade jag en likadan men sedan hände något konstigt, den måtte ha krympt eller något sådant.