lördag, december 27, 2008

Nästa projekt


Jag försöker få tag på boken Poems of Color som handlar om Bohusstickning, tycker att man bör ha den när man bor i Bohuslän. Men den verkar omöjlig att hitta till ett vettigt pris. Jag hoppas att den snart kommer ut i en ny upplaga. Men tills den gör det försöker jag trösta mig med att Bohusstickning troligen inte lämpar sig särskilt bra för stickmaskiner.
Istället beställde jag några andra stickböcker som tröst, The Celtic Collection och The Complete Book of Traditional Fair Isle Knitting. Tyvärr hann dom inte komma före jul men jag väntar ivrigt och hoppas att dom kommer på måndag.
Jag har en 50-års present att sticka som skall vara klar inom en månad (kommer aldrig att gå), iden var att sticka en Bohuströja, men det får nog bli en Färö- eller Keltisk-tröja istället för jag hoppas att där finns mönster som passar 24m rapporter.
Just nu grubblar jag mycket över vilket garn jag skall skaffa. Trots att jag har två flyttkartonger fulla med garn finns det aldrig något som passar, är det inte underligt?
Nu hade jag ju tänkt mig ett garn som finns i en massa olika lila-rosa nyanser, inte är för tjockt, och naturligtvis i ull. Har ni något tips?

Inga kommentarer: