fredag, december 05, 2008

Resultat av enkäten om överföringssläden

Veckans frågan var vad in tyckte om överföringsslädar och resultatet blev följande;
Ingen tycker att jag är en latmask som använder en (tack för det).
40 % tycker som jag, att den är oumbärlig.
30 % önskar sig en, lagom till jul. Slutligen verkar tyvärr 30% av alla avmaskningsslädarna ha dålig karma och inte fungera.
Detta är statistik så det måste ju vara sant, eller?????? Ja i varje fall om 7 personer kan anses vara en population.

2 kommentarer:

Carolina sa...

Fundering. Kan man använda en överföringssläde även till avmaskning? Satt tidigare idag och maskade av för hand och det är ju bara så urbota tråkigt, med min begagnade maskin följde det med en överföringssläde...

Surtanten sa...

Nej det går inte att avmaska med överföringssläden, i varjefall inte med den jag har. Den flyttar bara över maskorna till huvudbädden. Men det finns avmaskningsslädar också. Dom har sina begränsningar, men fungerar bra ibland. Man stickar ett varv med max maskstorlek och släden gör en "kedjeavmaskning". Men man behöver inte alltid avmaska, något jag tänkt prata om i ett kommande inlägg.