fredag, januari 02, 2009

Jag har en egen lable!!!!


Ni kanske sett ”lapparna” i nacken på några av mina plagg. Japp, jag har en egen lable, man är väl pretentiös.
Jag skaffade etiketterna för ett år sedan, det kanske är lite pretentiöst, men det ger ett proffsigt intryck tycker jag. Med hjälp av den lilla etiketten förvandlas ett "vanligt" hemstickat plagg till något exklusivt och väldigt personligt.
Det kan påminna mottagaren av stickade presenter om att detta är något som är stickat speciellt för dom, och inte en dussinvara från HM.
Dessutom, påminner den mottagarna av vart de skall rikta sin eviga tacksamhet…..
Det är ett marint band med mitt namn i guldglittrig text och ett ulligt får som logga. Jag funderade länge vad det skulle stå (detta var innan jag började med "Surtantens stickverk"). Först tänkte jag på något i stil med XX Design, men eftersom jag oftast lånar designen från tidningar och andra källor kändes det inte riktigt. Men längst ner står det Made in Kxxxxx. För det stämmer ju till hundra procent, det är ju jag som tillverkat plagget.
Om någon funderar på att skaffa band så är det bara att "googla" på "vävda band" eller "namnband" så hittar man flera firmor som tillhandahåller detta.
Slutligen för att försöka understryka proffsigheten brukar jag göra en papperspapp där jag skriver namnet på desigen/plagget (om den har något), storlek, garnkvalitet och tvättråd.
Säg vad gör man inte för att imponera.......

1 kommentar:

Carina sa...

Mycket proffsigt, själv har jag inte fått tummen ur, måste ta mig i kragen!!
Kul med maskinsticknigsbloggar!!!!

carinasmaskinstickning.blogspot.com