fredag, januari 16, 2009

Skruttanten

Här har varit tyst ett tag, hälsan sviktar, jag ligger mest i sängen och funderar på att döpa om mig till Skrutt-tanten istället. Men å andra sidan är jag väldigt sur också, just nu. Men återkommer bara krafterna så återkommer hoppet också.
Stickmaskinen står orörd under sitt gröna skynke, och inte har hålkortet blivit testat som jag skrev om senast. På onsdag är 50-års födelsedagen, nu hade jag inte trott att tröjan skulle vara klar till dess, men jag trodde att den skulle vara påbörjad och att jag kunde skicka ett bild av ett bakstycke eller något sådant.
Egentligen skall min blogg handla maskinstickning och inte personliga utgjutelser, men just nu hade jag ett stort behov av självömkan, jag lovar att det inte skall hända så ofta.

2 kommentarer:

upprepat sa...

Här får du lite medömkan. Är det din egen 50-årsdag som stundar? Det påverkar i alla fall mitt humör att den dagen närmar sig.
Krya på dig.

Surtanten sa...

Tack.
Jag har ett par år kvar till 50, men å andra sidan känner jag mig som 70. Suck.
Ja, det finns ju i allafall utrymme för föryngring.