måndag, februari 02, 2009

Äntligen februari

Äntligen är januari månad slut. Det har varit en tröttsam månad fylld av förkylningar, sjukdom, gnäll och gnat. Men nu är det februari, solen skiner och snön (några enstaka korn) glittrar på marken.
Idag kom senaste numret av Knitwords (#48) och det är alltid roligt.
Jag har prenumererat på både Knitwords och Machine Knitting Monthly (MKM) i ungefär 3 år. Snål som jag är, tycker jag det är ganska dyrt, 4 nr av Knitwords kostar ca 350 kr, 14 nr MKM kostar ca 600-700 kr. Därför hade jag faktiskt bestämt mig för att inte förnya mina prenumerationer. Men jag ändrade mig och förnyade nyligen Knitwords. Det är ju kul när tidningen kommer, och jag har faktiskt stickat en del modeller ur den, så 350 kr kan jag kosta på mig. Om någon månad är det dags att förnya MKM, och då blir det samma funderingar igen. Den är ju dyrare, och jag har faktiskt inte stickat så mycket ur den, men den är rolig att läsa, har haft en bra ”stickskola”, kuliga hålkortsmönster, och så kommer den ofta (varje månad). Vi får se hur det blir med detta.
Detta nummer av Knitwords hade en del lustiga modeller, måste jag säga. Men smaken är ju olika och det är ju inte bara min smak som skall tillfredställas. Men ett par modeller föll mig i smaken, särskilt koftan Crosswise tyckte jag var söt. Men just nu ingår ingen kortärmad kofta i stickplaneringen, även om den var söt. Men om det visar sig att jag har något garn i gömmorna som är användbart, så vem vet…..

Inga kommentarer: