måndag, februari 09, 2009

Tillbaka till ruta ett


Kämpar på med shettlandströjan. Bakstycket klart, är först jättenöjd, inga mönsterfel, alla färgbyten rätt. Men FEL MASKSTORLEK!!!! SP 6 istället för SP 7
Klant, Klant, KLANT!!!!
Detta blir en small och inte en medium, det duger inte.
Tillbaka till ruta ett!

Men här kommer hålkortet.
Källa: The Complete Book of Traditional Fair Isle Knitting av Sheila McGregor (1981).
Jag lagt till några extra "maskor" för att få kortare flotteringar.
Vad jag kommer att vara lycklig när denna tröja är klar.

1 kommentar:

Nina sa...

Det där har jag också gjort. Vusst är det förargligt. Man blir så sur när man upptäcker vad man gjort! Har just nu på mig en kofta där jag glömde ändra maskspänningen från resåren. Den blev kortare men inte så mycket smalare. Sticka du klar din tröja och se sedan om du kan ha den eller inte. Men sticka framstycket med samma maskspänning som bakstycket och ärmarna i den maskspänning som det ska vara. Prova och se! Skillnaden kanske inte blir jättestor.
Lycka till!