torsdag, mars 12, 2009

Något helt annat


Senaste veckan har jag gått och funderat på hur jag skall sticka min bommull/lin tröja som ligger först i min pipeline. Garnet är ganska tunt, vilket är bra för jag vill ha en tunn tröja. Men då blir den inte tillräckligt bred nertill, alltså måste den stickas i flera delar (om den skall vara slätstickad). Men jag har inte kunnat bestämma mig för om jag skall sticka sidopaneler eller dela fram och bakstycket på mitten.

Så mitt i alltihop inser jag att dotterns fleecejacka numera har ¾ ärm. Nu när det snart är dags att byta till vårjacka behövs något varmt under. När jag frågar henne om hon vill ha en ny fleecejacka eller en ny kofta, svarar hon ”en stickad kofta, för den har du gjort”. Tänk en sådan förståndig flicka, mamma blir naturligtvis jättelycklig och slänger sig genast med liv och lust över detta nya projekt.
Jag funderade ju på att sticka en jacquardkofta till henne, men jag är inte riktigt redo för jacquardstickning ännu. Därför blir det en tuckstickad våffelmönstrad kofta, stickad i ett silverblått 4 ply lammull/silke garn. Detta garn försökte jag förövrigt sälja på Tradera för ett tag sedan, men utan framgång eftersom jag satt ett ganska högt pris. Men nu kommer det till nytta, så det var ju tur att jag inte sålde det.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.