måndag, mars 16, 2009

Underhållningstips

Visserligen är stickning jättekul, men lite underhållning under stickstunderna skadar inte. Att lyssna på ljudböcker är en bra ide, då får man höra på de böcker man inte hinner läsa, samtidigt som man stickar. Ljudböcker lånas enklast från E-lib , där man kan låna ljudböcker på nätet från sitt lokala bibliotek bara man har ett lånekort där. Förutsätter dock att man har den dator med Internet (och gärna med högtalare) nära stickmaskinen, då datorn måste vara uppkopplad hela tiden under lyssnandet. Själv lyssnar jag just nu på Jane Austens böcker för miljonte gången, lättsamt och välskrivet.

3 kommentarer:

upprepat sa...

Visst är det fantastiskt med E-lib! Fast man får ha hög volym när maskinen rasslar:)

Prizillas pastiller sa...

Håller med dig - inget är så mysigt som att lyssna på en bok när man stickar. Jag brukar ha lurar så slipper man bli störd av maskinens rasslande när det bara är slätstickning.
En annan sak - hur har du lyckats få in räkneverket på bloggen? Jag hittade räkneverket, men fick det inte på plats...
Hälsn/Eva

Surtanten sa...

Jag använder räknare från susnet.se
Om jag kommer ihåg rätt så var det bara copy-past till en "gadget". Men i detta fall måste man klistra in ett skript som räknar och ett skript som skriver ut texten. Och så gäller det att få med hela skriptet, det missade jag först.
Dom förklarar bra på sin hemsida