torsdag, april 23, 2009

Hur gör man en maskinstickningsblogg intressant?


I ”förordet” skriver jag att detta är min maskinstickningsblogg, med det menar jag att jag skriver om det som faller mig in inom maskinstickning och någorlunda relaterade ämnen. Dessutom jag skriver efter bästa förmåga, ibland blir det bättre och ibland blir det sämre. Till min stora glädje verkar det vara tillräckligt intressant för att mellan 5-10 besökare per dag skall bemöda sig med att titta in. Visserligen ramlar nog några in av misstag men jag tror ändå att ni är några som återkommer regelbundet, och ibland kan jag inte låta bli att undra varför?
Allvarligt talat, jag menar inte att fika efter beröm (inte kritik heller), jag är bara nyfiken på vilken typ av inlägg tycker ni är läsvärda? Jag har gjort en liten enkät som jag hoppas ni vill fylla i för att stilla min nyfikenhet. Det är också roligt om ni lämnar kommentarer på det ni tycker är roligt att läsa, speciellt om jag har glömt något viktigt eller oviktigt ämne.
Som lockbete lottar jag ut en bok bland er som lämnar en kommenar
Design Your Own Machine Knitwear av Felicity Murray (slutdatum 8/5)

Slutligen så kan jag inte lova att det blir några större förändringar, mer än att jag skall försöka ta upp dom goda idéerna och försöka undvika de ni tycker är dåligt. Men i det stora hela såsar jag nog på som tidigare för ”Ständig förändring”, ”Ständiga förbättringar”, ” Change” och allt som är i ropet, nej jag är gammal för sånt och får duga som jag är (och med det jag gör).

5 kommentarer:

Carolina sa...

Följer din blogg via google reader.

Klart jag vill vara med och tävla om en bok. Har lämnat min röst

Nina sa...

Hej Surtanten!
Som den maskinstickningsfreek jag är älskar jag att läsa allt som har med maskinstickning att göra. Efter att i så många år varit hänvisad till enbart englska sidor är det så kul att kunna läsa på svenska. Därav följer att jag tycker ALLT som handlar om maskinstickning är intressant! Vad som blir fel, det som blir bra, tips och trix, andra hemsidor eller bloggar, boktips. Kort sagt allt! Jag en trogen besökare och kommer att så förbli. :-)

Sussie sa...

Ja, jag stickar oxå med maskin och det e alltid kul att läsa om andra som delar samma nöjen. Brukar kika in regelbundet och kolla vad som händer på din blogg.

anellu sa...

Hej!
Jag kollar ofta på din blogg. Jag har röstat och tycker att du ska fortsätta i samma stil som nu. Det är kul att läsa om maskinstickningens vedermödor på svenska och inte bara vara hänvisad till engelska sidor.
MVH
Annica i Skåne

Emma sa...

Hej Surtanten

Läser just nu allt som har med maskinstickning att göra då jag gärna vill köpa mig en egen maskin, har ingen erfarenhet själv känner ingen som har någon maskin, så det är roligt att läsa om andras projekt och funderingar.
Visst vill jag vara med och tävla om en bok.