söndag, april 05, 2009

Maskinstickningsbok på nätet

Visste ni att det finns en hel maskinstickningsbok på nätet. System in Machine Knitting av Gudde Fog. Ja, det vet ni säkert, för den har funnits ganska länge. Men ifall det är nytt för någon så kan jag berätta att den finns i dansk och engelsk version.
Detta var min allra första maskinstickningsbok. Jag har en utskrift i en pärm, en ca 1 cm tjock lunta. Den tar upp det mesta och är en ”fullvärdig” maskinstickningsbok. Jag läste den hel del i den i början då det i stort sett var min enda maskinstickningslitteratur. Men jag måste ändå erkänna att jag tyckte att den var lite svårgenomtränglig, men jag vet inte riktigt varför. Om det är för att det är jobbigt att läsa på skärmen, eller att min utskrift är tråkig, eller om engelskan (för danskan klarar jag inte) inte är riktigt genomarbetad, eller att den inte har någon proffsig layout, eller ?????
Men trots det så är det ett imponerande arbete hon har gjort, det är gratis och finns bara ett par knapptryckningar bort.

Inga kommentarer: