måndag, augusti 31, 2009

Extravaganser


Nu har jag gjort det, jag har köpt en sockgömma från Lilla stickfrossa. Det är kanske lite onödigt, jag har ju ingen sockstickning att gömma, och inte får jag in stickmaskinen i den. Men strunt i sådana "förnuftigheter". Jag älskar små korgar, påsar, lådor, burkar och dyligt, och när jag i fredags ramlade in på hemsidan med nyutlagda grejer så kände att jag måste ha en…

Förresten har jag ju en plan att börja sticka sockor på maskin, och då måste man ha någonstans att gömma halvfärdiga sockor!
Håll med om att den är fin! Plommon och rosa, i ett prickigt litet paket. En perfekt början på veckan.


Om jag inte är försiktig, kan jag få ett oemotståndligt behov av en stickväska någon annan fredag.

3 kommentarer:

Anna sa...

Tack för glad kommentar i chatrutan! Då blir jag också glad!

Surtanten sa...

Den fungerar även bra att gömma sin amigurumivirkning som står och stampar

Ciiilia sa...

Hej
Vilken skillnad med svensk manual till min stickmaskin, tack, dessutom är det mönster på väg hit så det kan inte bli bättre, "korgar" i tyg kan du hitta i min "shop" www.lopporospets.se, inte så många just nu fler är på gång
Ha det, Cecilia