måndag, september 07, 2009

Checkbox

För ett tag sedan såg jag en annons på Blocket om en Passap maskin som såldes billigt i min gamla hemstad. Passap sägs ju vara Rolls-Royce bland stickmaskiner, så jag blev lite sugen. Jag hade ju kunnat be brorsan fara och köpa den, och sluppigt besvärliga frakter. Men jag sansade mig, annonsen var gammal.... och jag intalar mig själv hela tiden "Jag behöver inga fler maskiner!!!!!". Visserligen har jag "bara" två och den ena är en enkel plastmaskin som knappt räknas. Men just nu får det faktiskt räcka.......ja just nu..... men kanske senare.......

Så kära läsare, hur många maskiner har ni? Klicka i enkäten till höger. Man kan klicka i flera rutor dvs antalet och om man skall köpa fler eller ej.

Fler checkboxar hittar ni numera nere i kommentarsfältet, där man kan klicka in sin åsikt om inlägget.

2 kommentarer:

Nina sa...

Ja, det gäller verkligen att hålla i sig själv. Jag har ju lyckats komma upp i fem stickmaskiner (+ två resårbäddar) och en sockstickningsmaskin. Och tre symaskiner. Nej, jag behöver inga fler maskiner, men rätt vad det är kanske jag faller för ett fynd. :-) Vare sig det behövs eller inte.

Surtanten sa...

Tre symaskiner...Hmm, jag har bara en.....Och den är inte ens särskilt avancerad.
Det skulle man kanske ha fler av, en litet overlock kanske....Eller något att brodera med.....
Något att fantisera om.

Och ska jag någonsin köpa en till stickmaskin (som jag innerst inne gärna vill) så borde det väl ändå vara en Brother, så att alla tillbehör passar.