onsdag, september 16, 2009

Klappat garn i dag


Idag har jag varit på KarMa garn i Torslanda och klappat garn. I vanlig ordning körde jag vilse på Hisingen, men efter en ca 5 km extra sväng så kom jag slutligen fram. Det är ganska konstigt, man har ingen aning om var man är men efter en stund har man trots allt krånglat sig fram dit man ska, utan att man riktigt förstått hur det gått till.


Det egentliga ärendet var att köpa en koft-nål, och det blev en tjusig sak från HÖGform. Men när man ända var där kunde man ju klappa lite på deras härliga garner och handla lite till kommande projekt. En härva blått Grignasco Merinosilk som troligtvis skall bli en sjal till dottern. Och ett nystan Opal till min kommande sockproduktion. Men jag får nog öva på något restgarn först, för Opalgarnet var fasligt dyrt tycker jag nu i efterhand när jag tänkt över mina inköp. Men det övriga inköpen är jag nöjd med. Nålen passar jättebra till sjalkoftan och härvan med Merinosilk är jättemjuk och den kan man klappa lite på även här hemma.

Och hem hittade jag också, jag körde bara lite fel, helt plötsligt tog vägen slut och jag hade hamnade i en färjekö, Vimsmajja!

4 kommentarer:

upprepat sa...

Nästa gång du hamnar i den kön kan du fortsätta till Grötö och hälsa på mig!

Surtanten sa...

Ja, det hade varit trevligt att komma till Grötö. Jag hoppas det blir fler maskinstickningsträffar hos dig och att jag kan komma då. Och att jag hittar förståss. Jag förstår inte varför jag har så svårt att hitta just på Hisingen, men det skulle kanske hjälpa om jag skaffade en karta.

englundskan sa...

Jag har ett problem, massor med garn, två stickmaskiner, tre vävstolar och ingen tid! Det är så hemskt, jag bara längtar tills jag ska få tid att sätta tänderna i alltihop, eller händerna. Fast i december ska jag operera tumledsartros, så det blir ju inget över jul heller. Är det någon som har erfarenhet av den operationen?

Surtanten sa...

Suck, alltid är det något som är fel. Själv har jag tiden, men inte alltid orken att pyssla med mitt handarbete. Och jag gnäller ofta över mina kassa och svaga "myasteni-händer" som inte tillåter mig att göra vad jag vill. Men det finns en bra sak med dom, dom VÄRKER INTE! Det är jag oändligt tacksam över. Lycka till med operationern.