fredag, oktober 23, 2009

Besvikelse, besvikelse

Ännu en besvikelse då jag öppnar postlådan, inte något Garn och Choklad paket idag heller. I onsdags förra veckan fick jag ett mail att paketet var ännu inte var skickat, men förhoppningsvis skulle postas snart. Varje dag denna vecka har jag tänkt, ”idag måste det komma”. Men icke! Inget paket i sikte. Och lite sur blir jag, (ganska mycket faktiskt) det är ju faktiskt 25 dagar sedan byteskompisarna delades ut, och en vecka (den 15:e) sedan deadline var, och som hon sade att paketet skulle skickas…..

Jag har visserligen hört talas om att brev och paket försvinner på posten men det har jag aldrig varit med om (ännu).

Just nu känns det lite fånigt, men själv hade jag dåligt samvete för att jag postade mitt paket så sent som den 12:e och dessutom bara hade gamla julfrimärken att frankera med så paketet gick med B-post.

Då jag gjorde i ordning det garn och chokladpaket som jag skulle skicka, undrade dottern vad det egentligen var för vits med dessa byten. Och egentligen kan man faktiskt undra detta, jag menar man köper garn och choklad och skickar det till någon, och får ungefär samma sak av någon annan (om man har tur). Rent logiskt borde det vara bättre att man gick och köpte lite favoritgarn och favoritchoklad till sig själv och dessutom slapp slösa en massa pengar på porto. Men riktigt så logiskt är det ju inte, det är ju så kul och spännande att få ett paket. Det förstod dottern i och för sig, men hon hade fortfarande svårt att förstå poängen, så jag förklarade vidare att många av dom som är med i bytet är mammor och tanter som ofta bryr sig om andra med sällan får egna paket (då blev jag överöst med pussar). Och dessutom är det ju riktigt roligt att plocka ihop ett paket och skicka till någon i hopp om att mottagaren skall bli glad.

Så lite roligt hade jag ju i alla fall, för jag tror att hon som fick mitt paket i alla fall blev glad.

Jag har redan anmält mig till ett nytt byte, denna gång Garn och Te, jag hoppas verkligen att jag har bättre tur i det bytet.

Men det är klart, visst finns det mycket större besvikelser och motgångar i livet än ett "förlorat" garn och choklad paket. Men å andra sidan så består det mesta av livet just av små händelser, så lite besviken kan man väl få vara.

Inga kommentarer: