tisdag, oktober 06, 2009

Alice Starmore's book of Fair Isle Knitting


Idag kom mitt senaste bokinköp, Alice Starmore's Book of Fair Isle Knitting, Finns att köpa hos svenska internetbokhandlare för runt 200 kr. Jag beställde min från England och kom därigenom ännu lite billigare undan.
Jag är ett stort fan av Alice Starmores böcker, även om dom inte är till så stor nytta för mig som "hålkorts-maskinstickare". Så är det även med denna bok, efter första genombläddringen har jag hittat en 24m rapport och en 12 m rapport, inte mycket att hänga i julgranen. Men strunt i det hennnes böcker är bara så underbara att bläddra i, dom har så härliga färgbilder och underbara tröjor. Denna bok är inget undantag, nej jag tycker faktiskt att den är bättre än mina två andra böcker för i denna bok finns det en hel del att läsa. I första avsnittet med historia kan man kan lära sig var Fair Isle ligger så att man inte blanda ihop det med Färöarna. Därtill innehåller den avsnitt med mönster- och färg-"lära" och en "tips och gör det själv" del (avsedd för handstickare, naturligtvis). Naturligtvis innehåller den även mönster och beskrivningar på 12 plagg som man kan inspireras av. En bok som helt klart värt sina 156 kr, ja även 188 kr som Adlibris vill ha.
Nu måste jag bläddra lite till i boken.......

Inga kommentarer: