söndag, oktober 04, 2009

Mer garn

I somras skrev jag om att jag hade ålagt mig själv med ”garnköpsförbud”. Men det förbudet bröt jag redan för någon vecka sedan då jag var och klappade garn på KarMa garn. I och för sig införskaffades det garnet med specifika projekt i åtanke, och då gällde inte förbudet. Men nu har jag förfalligt till ett ”bra att ha” inköp. 5 hg öglemohair, och 4.5 hg kamgarn/silke är det nytillskottet. Men å andra sidan har jag sålt 9 hg garn till Nina, så på sätt och vis går det ju på ett ut. Dessutom har jag stora planer för detta garn härliga garn, om jag lyckas förverkliga dom dyker dom snart upp här på bloggen. Jag är speciellt nyfiken på hur och om mohairgarnet fungerar i stickmaskinen.

Jag är inte helt säker på om detta inköp berodde på svår garnköparabstinens eller på det faktum att jag under sensommaren och hösten faktiskt varit mycket piggare, stickat en hel del och återfått hoppet om en stickande framtid. (peppar, peppar, måtte det bara hålla i sig)


Lite av det nya garnet går åt till höstens garn och choklad paket. Förra gången jag var med i chokladbytet satsade jag på chokladen, och handlade på Belgiska pralinboden. Denna gång prioriterar jag garnet. Så chokladen inhandlades på ICA-Maxi, den godaste jag kunde hitta i deras sortiment. Jag vill inte på något sätt påstå att den kan mäta sig med Belgiska pralinboden, men det gör inte priset heller så då kan man köpa mer. I mitt tycke var den (trots allt) riktigt god, för säkerhets skull köpte jag lite åt mig själv också för att provsmaka. Jag hoppas verkligen att mottagaren gillar chokladen, men gör hon inte det kan hon klappa på garnet, för det måste hon bara gilla.

1 kommentar:

Nina sa...

Ja och jag går här och klappar på garnet jag köpt av dig och funderar på vad jag ska göra med det.