tisdag, november 03, 2009

Många små glädjeämnen



Idag kom så ett Garn och Chokladpaket.

Raggsockan var snäll och skickade ett nytt paket, som ersättning för det försvunna paketet. Ett jättehärligt nystan med ett tunt ullgarn i världens snyggaste blåmelerade färg! (även om färgen inte framträder på bilden ovan) Har gått och smålurat på en glesstickad tunika ur boken ”Knits to fit & flatter” utan att kunna bestämma mig för vilket garn jag skall använda, men nu vet jag. Och chokladen är jättegod, tyvärr tycker barnen det också.

Tack raggsockan!

Jag har sålt en av mina favoritstickböcker på Tradera, för ett fantastiskt pris. Jag tvivlade länge på att affären skulle fullföljas men nu finns pengarna på mitt nya stickmaskinskonto. Jag blev inspirerad av Linda som sade att hon stickat ihop till sina maskiner. Nu har jag ju aldrig tjänat några pengar på mina stickningar, det närmaste jag kommer är denna bokförsäljning. Tanken är att om jag sparar lite nu och då på ett speciellt stickmaskinskonto så behöver jag inte tveka så mycket om jag stöter på en intressant annons på en elektroniskmaskin någon gång i framtiden.


Och dottern har äntligen stigit upp ur sängen efter 6 dagar med hög feber. Vi andra är lite hostiga och harkliga men hittills har ingen annan fått feber (peppar, peppar), då kan det nog inte vara svininfluensan, efter all hysteri kring dess smittsamhet.

7 kommentarer:

raggsockan sa...

Roligt att du tyckte om det.(Jag får väl avslöja att det var gubben min som valde garnet. Ska hälsa han att du gillade det. Får väl ta med honom till nästa byte också. hihi)

Monica Hansen sa...

Så skönt att dottern mår bättre!

Annica i Skåne sa...

Jag såg auktionen på Tradera. Helt otroligt vad bra betalt du fick!! Grattis!
Det där med stickmaskinskonto har jag också tänkt på. Jag sålde min Favorit och pengarna jag fick för den har jag satt in på ett eget konto, att användas till böcker, garn eller kanske till någon ny stickmaskin. Fast då måste det bli "lite mer" pengar på kontot först.

Surtanten sa...

Det roliga med byten är att man "upptäcker" nya härliga garner.

Nu har sonen fått feber. Visserligen "bara" 38.6, men han låter meddela att det är kollosalt synd om honom. Någon form av influensa är det nog och vi vuxna lär nog trilla dit förr eller senare.

Bokförsälningen var otrolig, jag höll på trilla av stolen då jag såg slutpriset. Men det behövs fler i samma stil om det skall räcka till en elektroniskmaskin.

Nina sa...

Du milde vilken slutsumma!!!
Själv har jag lite svårt att skiljas från böcker. Har sålt en och annan (dock icke stickböcker) som jag absolut inte använder.

Jag har ägnat mig åt att köpa begagnade stickmaskiner istället de sista åren. Och så plockar jag ihop nya kombinationer av det som blir kvar när jag tagit den maskin, det tillbehör, jag ville åt. Fast just nu sitter jag på fler maskiner och kan inte bestämma mig för vilka jag ska sälja....

englundskan sa...

Det låter frestande att rensa i bokhyllan men jag är rädd att dottern protesterar. Men lite av mina maskinstickningsgarner kanske hon kan klara sig utan

Surtanten sa...

Det är väl kul att dottern uppskattar bokhyllan. Jag sparar också en del handstickningsböcker som jag hoppas min dotter skall uppskatta i framtiden.