fredag, november 27, 2009

Surtanten surar

Nu börjar jag verkligen tappa lusten för byten, för jag verkar ha dragit en nitlott igen, inget Garn och Te paket i sikte (deadline var den 23/11). Jag vet att de flesta är fullt upp med jobb, familj och livet i allmänhet, men det borde man ha i åtanke när man anmäler sig till ett byte och inse att det inte bara handlar om att få paket, man måste skicka ett också. Och varför har just bytes-paket en sådan förmåga att försvinna i posten när nästan all annan post kommer fram?
Även om paketet kommer till slut så förtas mycket med glädjen i byten när man måste vänta, vänta och vänta, och tjata och gnälla.

Just nu ångrar jag verkligen att jag anmälde mig till nästa Hemlis-bytet. Men innerst-inne är jag en stor optimist (även om det verkar otroligt) med kort minne (mycket mera troligt), och jag hoppas verkligen på att jag fått en Hemliskompis som fullföljer sina åtaganden, då återställs nog min tilltro till medmänniskorna (eller snarare bytesdeltagare).


Ho, ho ja, ja, alla tänker bara på sig, det är bara jag som tänker på mig…….

3 kommentarer:

Carolina sa...

Jag surar lite också, inget paket här heller...

Carina sa...

God morgon på dig! Vad tråkigt att höra att du ännu inte har fått ditt Garn & Te 4-paket...det tycks vara lite si och så med moralen hos somliga deltagare! Själv har jag haft tur och fått jättefina paket så givetvis håller jag tummarna att du också får det. Hälsningar från Carina!

Surtanten sa...

Ja, det tycks vara mitt öde att vänta på paket. Men fick ett mail förra veckan om att "Garn och Te" var skickat, så det kanske kommer idag.
Jag verkar ha mer tur i Hemlisbytet, och det är jag glad för.