tisdag, november 24, 2009

Surtantens maskinstickning 1 år



Tiden flyr, tiden flyr, denna blogg är redan 1 år gammal. Vet inte vad genomsnittsåldern på bloggar egentligen är. Men ett år känns som en ansenlig ålder i bloggvärlden.

Hörde för en tid sedan om bloggare som hade 1.5 miljoner besökare i veckan… Jag tycker det är fantastiskt att jag ibland har upp till 150 besökare på en vecka.

För mig som ”bara” går hemma och skrotar, och inte alltid orkar med så mycket mer, är denna blogg ett litet fönster ut mot världen, särskilt maskinstickningsvärlden. Trots att det finns flera maskinstickare i Göteborgsområdet tror jag aldrig jag träffat en maskinstickare In Real Life. (Och inte har jag möjlighet att delta i helgens stickträff på Grötö, även om jag kanske kunde ha orkat denna gång.) Mina Real Life kompisar stickar inte, varken på maskin eller för hand. Vilket har sina fördelar, för då mottar dom tacksamt stickade alster (och blir vederbörligt imponerade). Men det gör också att det är extra roligt med cyber-stickompisar, och jag hoppas ni stannar kvar (och lämnar kommentarer då och då)

Men "tvåvägskommunikation" är ju roligast, det är därför med stor glädje jag läser era och andras stickbloggar, och om det finns det fler ”maskinister” men bloggar, eller bloggare med stickmaskiner som jag missat i min blogglista? Tipsa mig genom kommentarer eller mail (se min profil).

TACK kära besökare!

5 kommentarer:

Annica i Skåne sa...

Grattis på födelsedagen!!:)
Det är roligt att läsa din blogg. Jag tittar in nästan dagligen, även om jag inte alltid lämnar spår efter mig. Jag tycker att en blogg är ett superbra sätt att få kontakt med andra maskinstickare och ett sätt att dela erfarenheter och ge inspiration, även om man inte kan träffas "på riktigt". I min bekantskapskrets finns/fanns inte heller någon maskinstickare, men tack vare bloggar och maskinstickningslistan så har jag fått kontakt med ganska många.

Nina sa...

Håller med Annica i Skåne helt och hållet. Jag har ju förmånen att få åka iväg och träffa andra maskinstickare en gång i månaden och det är lyx!
Jag älskar internet och dess möjligheter till kontakt trots långa avstånd! Det berikar verkligen livet och tillvaron. Bloggar gör det också har jag upptäckt!

Sussie sa...

Hallo.
Grattis!
Ja här har vi en till som både bloggar och stickar på maskin. Jag är inte just nu så flitig vare sig med bloggandet eller att läsa andras bloggar, men det finns ett liv efter jul säger dom :o)
Sköt om dig
hälsningar "maskinisten"

Knittermarie sa...

Grattis i efterskott!
Även jag besöker din blogg ganska ofta, men är dålig på att kommentera.
Stickade mer på maskin för några år sedan men nu är det dags igen.

Ha det gott!

Monica Hansen sa...

Grattis!