onsdag, december 30, 2009

Det gamla och det nya året


Nu börjar det vara dags att summera år 2009, för min del har det varit ett ganska lugnt, stilla och ganska bra år. Även om jag inte är lastgammal så har jag insett att man skall vara nöjd med livet då det inte händer så mycket, för stora händelser och förändringar är nödvändigtvis inte positiva. Familjen och våra närmaste har varit hyfsat friska, barnen växer och frodas, ingen har fått sparken, dött eller råkat ut för andra jobbiga händelser, kort sagt ett bra år.

Även mitt stickår har varit riktigt bra tycker jag. Jag tog en titt på ett gammalt inlägg från början av året då jag skrev om mina kommande projekt.

Detta var mina ”mål” för 2009:
1. Beta av mitt 37 kg´s garnlager och inte köpa mer garn: Resultat; Nja… status just nu 35 kg och visst har jag köpt mer garn….
2. En sommartröja i bomull/lin garn inspirerad från Drops: Fixad, men tröjan gav jag bort, och resten av bommull/lin garnet sålde jag till Nina.
3. Mitt UFO i silke skall stickas om till en V-ringad tröja: Nja…UFOt har jag repat upp, och funderar som bäst om jag skall sticka en ”tennis-tröja” eller en båtringad.
4. En ny kofta skulle jag kunna ha nytta av, en som är mindre varm är Komi-koftan: Ej fixat, eller kanske en stickad väst istället?
5. En sjalkofta av ett ”crepe-aktigt” garn i cashmere/silke: Fixad.
6. En ny ylletröja eller kofta till dottern: Fixad, det blev en våffelkofta.
7. En ny sommarkofta till dottern: Nix
8. En tröja till en tjej släkten, antingen till födelsedagen i maj eller i: Fixad, det blev en roströja.
9. Använda upp chenillegarnet (kanske kuddar): Nix, men detta får nog vila ett tag.
10. Sedan har jag ju klarat av strumpprojektet som jag länge gått och gruvat på.
Hmm, jag som tyckte att jag varit riktigt duktig på att ”uppfylla mina mål för 2009” men när jag räknar på det så är det bara hälften som jag uppfyllt. Äsch, men jag tycker i alla fall att 2009 har varit ett bra år, även stickmässigt.
Sist men inte minst önskar jag er alla ett riktigt Gott Nytt År med en härlig vinterbild som jag tog idag. Jag önskar er hälsa och välgång och må 2010 bli ett gyllene år för stickor och stickmaskiner, och må massor med underbara garner komma i er väg....eller i era händer.



4 kommentarer:

Carina sa...

GOTT NYTT ÅR PÅ DIG!!

Prizillas pastiller sa...

Och allt gott nytt till dig!
Kram/Eva

Nina sa...

Önskar dig också Gott Nytt År!

Annica i Skåne sa...

Jag tycker du har lyckats riktigt bra med dina mål!!
Gott Nytt År till dig med