fredag, december 25, 2009

En julklapp

God Jul Surtanten önskar Surtanten, stod det på ett av paketen under julgranen. Det bästa sättet att få det man verkligen önskar sig......
I september beskrev jag min "twisting yarn stack" , ett enkelt sätt att tvinna garn. Tyvärr blir det väldigt lite snurr på garnet om man har stora koner. Linda tipsade mig om att det finns något som heter Daruma Home Twister som tvinnar lite bättre. Det är helt enkelt en "avancerad nystvinda" som snurrar garnet samtidigt som man nystar. Under hösten så lyckades jag köpa en sådan på e-bay. Något fyndpris blev det inte, men jag hoppas att den kommer att göra nytta. Det är speciellt när jag stickar med Loden garn i 4-trådar som jag behöver tvinna garnet ordentligt så att det skall löpa jämt och inte dyka upp lösa öglor.
Och kanske kan man experimentera med att tvinna ihop spännande garn och färg kombinationer.....

2 kommentarer:

Carina sa...

Har en sådan som jag har twistat mina växtfärgningsgarner med, blandade 2 dassiga färger med en klarare, det blev ett helt nytt garn, men det är ett garn som ligger på hyllan och väntar på att bli stickat någon gång!!

englundskan sa...

Aha, En sådan där pinne med ögla på har jag i någon auktionslåda, undrar vart nystmojen tog vägen.