måndag, december 14, 2009

Enkät 2: Vilket är ditt favorittillbehör?

Vi fortsätter på tillbehörsspåret. Dagens fråga vilket är ditt favorittillbehör, just nu?

Jag menar inte nödvändigtvis det nyttigaste och mest användbara, utan det du är mest glad över att ha, just nu. I mitt fall så är det nog överföringssläden (trots att den är elak med nålarna) och KG-släden även om jag inte använder den så ofta för den väsnas och är långsam. Men egentligen är ju helt klart så att resårbädden och stickledaren de absolut viktigaste, nyttigaste och mest använda tillbehören jag har, men att ha en KG-släde och en överföringssläde känns liksom lyxigare och därför är jag mest förtjust i dom.

Jag har fortfarande inte förstått det här med elektronikboxar och minnesmoduler för elektroniska maskiner, men jag har lagt till mönstermodul i listan för det lät som den kulig grej.

Och ni får bara välja en favorit. Hoppas nu att inte alla svarar resårbädd.

4 kommentarer:

Knittermarie sa...

För min del så är det elektroniken som är mina favorittillbehör...för att vara så obegränsad som möjligt.
Har tidigare aldrig varit utan resårbädd, men rätt som det är så finner jag det jag söker och slår till så maskinen blir komplett :)

nina sa...

Ja, du får en verkligen att fundera.Först tänkte jag säga resårbädd, men när jag tänkte kom jag på att det inte stämmer för även om jag är väldigt förtjust i reåsrbädd så är det datorprogram jag inte skulle kunna vara utan. :-)

Linda sa...

Jag har önskat och sparat, till slut hade jag unnat mig alla tänkbara tillbehör till mina maskiner. Använder jag dem? Näpp!

Mina absoluta maskiner är den manuella LK´n UTAN mönstersläde och intarsiasläde(de ligger bara och skräpar i hyllan) samt min Brother 940. Jag har resårbädd och KG-släde till den och slädar, färgväxlare mm men aldrig att det används. Enkelbädden blir det, och DesignaKnitöverföring till minnesboxen.

Så mycket för alla tusenlappar man lagt ut på "krimskramset". Men jag vet ju hur de fungerar nu ifos, det visste jag inte innan! :-)

Surtanten sa...

Det ligger nog en hel del i det, Linda. Man kan undra om tillbehören verkligen betalar sig, många blir nog bara "hyllvärmare". Men trots det är jag barnsligt förtjust i tillbehör.