måndag, december 07, 2009

Fådda och skickade paket


Denna vecka börjar bra, idag fick jag ett fullmatat Hemlispaket i postlådan, mycket spännande! Det innehöll, en bok "Livets aviga och räta", med den titeln måste den ju vara bra. Ett ganska tunt och super coolt sockgarn, perfekt, jag som just lärt mig att sticka sockor på maskinen. Julpyssel, och en del annat smått och gott. En ledtråd, hennes och bloggens namn är ett namn på solen i nordisk mytologi… Hmmm, här skall googlas…… Paketet var stämplat med minst 8 poststämplar och alla var oläsliga, var det en specialbeställning? Så jag vet inte från vilken ände av landet paketet kommer. Jag erkänner; än så länge har jag inte en susning om vem du är, men tusen tack skall du ha.

Här om dagen skickade jag iväg december-paketet till min ”Hemlismottagare”, jag tycket att det var bäst att skicka i god tid innan postens julrush startar. Jag vet inte hur mycket jag skall avslöja, ifall hon läser denna blogg. Min hemlis är en utpräglad handstickare, i varjefall avslöjar hon inget annat på sin blogg, och jag undrar om det finns några handstickare som läser denna maskinstickningsblogg? Men hon kan ju gjort som jag; googlat på ”hemlis 6” och på så sätt hamnat här. Bäst att vara försiktig och inte avslöja sig ännu. Jag har inte gett några direkta ledtrådar (i varjefall inte medvetet), men decemberpaketet i sig är en ledtråd, för det innehåller saker som jag skrivit om på denna blogg.

Inga kommentarer: