fredag, januari 22, 2010

Årets första projekt avklarat

Så var den klar, västen till moster som fyller 80 år på tisdag. Det blev en förändring från provlappen. Jag bytte det svarta garnet mot ett gråblått garn för att få en mjukare färgställning. Jag är i och för sig nöjd med färg-kombinationen, men den är kanske lite dyster. När jag monterat fast knäppslån inser jag att detta blev en "herrväst". Suck…Men min moster är ingen ”nippertippa”, så hon kan kanske uppskatta en väst om den är varm och funktionell, även och den inte är särskilt damig (jag hoppas det i alla fall).
Västen blev också något smalare än jag tänkt, jag glömmer alltid bort en liten, liten (men fundamental) detalj, lägga till sömsmån!

Men nu har jag gjort vad jag kan, nu är det upp till posten och min käre bror att se till att paketet kommer fram till den stora dagen.

3 kommentarer:

Sussie sa...

Västen är jättefin, snyggt mönster. Vad gör det att det blev vänsterhänt-knäppning.
Alla mina koftor är "herr" koftor.
Tror du att hon ens märker det?

Carina sa...

Neeej, det märks inte!!

Knittermarie sa...

Västen är fin och lite klassisk. Mönstret verkligen snyggt.