måndag, januari 25, 2010

Ett oavsiktligt UFO

Dum rubrik egentligen, för vilka UFOn är avsiktliga? Men så här är denna historia: I Garn och Te bytet i höstas fick jag ett nystan Kunstgarn (Hjertegarn) som jag tänkte sticka en tunika av. Men i slutändan fick det bli en tunika till dottern, annars hade jag behövt köpa så många nystan ytterligare. Till dottern så räckte det med totalt två nystan. Denna stickning har i flera omgångar fått stå tillbaka för andra stickningar (senast västen i förra inlägget). Igår skulle jag slutligen färdigställa tunikan. Framstycket måste ändras lite för dottern tyckte den var för urringad, men jag kan omöjligen hitta resten av garnet. Jag gick så långt i mitt sökande att jag klippte upp dammsugarpåsen, för dit kan ju både det ena och det andra slinka in. Men icke, däremot hittade jag en hålkortsklämma (och en Legogubbe till sonens stora glädje), alltid något.

Suck, så går det när man inte gör klart saker med en gång, i varjefall när man är halvsenil som jag. Det känns väldigt onödigt att måsta beställa ett helt hekto garn ytterligare, när jag bara behöver 10-20 gram. Så jag lägger undan denna stickning ett tag, saker och ting brukar ju dyka upp när man slutar leta efter dem. Och helt uppriktigt var inte dottern så särskilt entusiastisk över denna tunika (även om hon tyckte den var fin). Därför får den "ligga till sig" ett tag, antingen färdigställer jag den senare (om jag hittar garnet) eller så repas den upp och blir till något helt annat.


Appropå ”randigt” garn; så har jag beundrat flera alster på era bloggar stickade med Garnstudions nya garn Drops Delight. Jag hade också tänkt köpa på mig ett lager före jul då dom hade ett sådant gentilt introduktionserbjudande, 25 kr per 50 gr nystan. Men det visade sig att min närmaste Garnstudioåterförsäljare överhuvudtaget inte fått några leveranser och att garnet var restnoterat fram till vecka 3, och då är deras erbjudande naturligtvis slut. Nu förstår jag att man kan ha sådana fina specialerbjudanden, om man ändå inte tänker uppfylla dom. Enligt damen i garnaffären (som hade en del synpunkter på Garnstudion som leverantörer) var detta ett vanligt agerande av dom. Mycket snopet, och eftersom jag är en "Surtant” skickade jag ett långt klagomail till Garnstudion, men dom har inte brytt sig om att svara.

1 kommentar:

Prizillas pastiller sa...

å va bra att du surade på deras leveranser. Har hört från annat håll också att det verkligen är så...