fredag, januari 15, 2010

Hålkort med rysktmönster


Här kommer hålkortet med det ryska komimönstret från förra inlägget. För den som gillar denna typ av ryska mönster rekommenderar jag verkligen min favorit bok (som jag tjatar så mycket om) Mostly Mittens av Charlene Schurch. Boken innehåller mest vantar, men de tjusiga mönsterna kan ju användas till annat också. Totalt presenteras ungefär 30-35 olika "ryska"mönster, både bårder och "all over" mönster. I vanlig ordning är det inte så många mönster som är 24 m rapporter, men man kan ju beundra dom övriga om man som jag är bunden till 24 m hålkort.

Boken har nyligen kommit ut i en ny upplaga och finns därför att köpa till rimligt pris igen. Ett tag kostade de begagnade böckerna upp till £70-£80, men finns nu att köpa för £10 vilket dom helt klart är värda. Den nya boken finns bland annat att köpa på Adlibris för ca 190 kr. Eftersom jag inte bläddrat i den nya vet jag inte om de olika upplagorna skiljer sig åt, men det skulle jag inte tro.

1 kommentar:

Prizillas pastiller sa...

...nu sulle man bara ha nån klippare...
Ingen som vill leka konduktör?