tisdag, januari 19, 2010

Paket nr 2 i Hemlis 6 bytet


Igår kom januaripaketet från min Hemliskompis, jag blev så glad och ivrig att jag inte ens märkte att jag samtidigt fick två brev från Försäkringskassan. Då man som jag är beroende av Försäkringskassan är varje kontakt med dom en ständig källa till oro (men breven visade sig vara ”ofarliga” denna gång).

Jag slängde mig med liv och lust över hemlispaketet som innehöll två härligt mjuka härvor med garn. Jag älskar härvor, som maskinstickare är ju koner mest praktiskt, men härvor är mycket, mycket mysigare. Jag menar, hur roligt är det att klappa en kon?

Ena härvan är något mycket mjukt och spännande (helt nytt för mig), Lorna’s Laces, Shepherd sock. Skulle kunna bli handledsvärmare till dottern, eller så sparar jag den som maskot, för den var så fin och mjuk att klappa på….

Andra härvan är 1-trådig garn från Ullcentrum på Öland. Utmärkt, jag har nämligen (inspirerad av Maskinsticknings och Maskinistens fina alster) funderat på att beställa garn från Ullcentrum men inte kunnat bestämma om jag skulle ta en eller två trådigt….nu kan jag testa…….

Slutligen ett paket med Lingonte, en ledtråd kanske? För jag vill gärna placera min hemliskompis i Småland. Ett potentiellt namn har jag också (om avsändaren stämmer), men ännu har jag inte hittat någon blogg som passar in på mina ledtrådar.

Tusen tack!!!


Till min hemlismottagare kan jag meddela att januaripaketet är på väg och jag hoppas det kommer till nytta, trots avsaknaden av både garn och godis. Oförlåtligt egentligen, ett hemlispaket borde innehålla minst en av dessa två essentiella komponenter.

3 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

Åh jag blir nog lite avundsjuk - vill också ha en hemlig kompis som skickar té och garn till mig...

Annica i Skåne sa...

Vackra garner du fick i paketet.
Visst är det härligt att klappa garn och drömma om allt vackert man kan göra av det. :)

Sussie sa...

Och ölandsgarnet räcker till en sjal ;o) Snygga färger!
Sussie