onsdag, januari 13, 2010

Underbar vinter


Vi har ett sådant härligt vinterväder, så inte ens jag kan klaga… -10 grader, strålande sol och gnistrande snö, man kan nästan tro att man är hemma i norrbotten. Om jag nu skall gnälla så är det för att jag har lite svårt att sitta inne och sticka i detta underbara väder. Men mosters 80-års dag närmar sig……Tanken var att sticka en varm och gosig väst i mohairgarn som jag tvinnat ihop men tunt ullgarn. Men ullgarnet som jag beställt kommer inte, provlappen åkte in i dammsugaren och det hela känns lite motigt. Så igår när jag gick och myste i min varma goa Komi-kofta (som jag fortfarande är super nöjd med) bestämde jag mig för att sticka det jag gillar allra bäst. Flerfärgsstickning i ullgarn och varför inte ett nytt Komi-mönster ur min favoritbok Mostly mittens. Sagt och gjort…ja i alla fall en provlapp.

Fotograferade den ute i snön för att få lite ljus. Jag tror att det blir den övre varianten med svarta kanter och muddar, även om jag från början tänkt göra tvärtom.

Men först blir det en kort promenad i den gnistrande snön

2 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

Håller med dig om härlig vinter. Nu börjar det ju bli varmt med bara -10 grader!
Har träffat likasinnade ikväll, urtrevligt!
Det här mönstret du gjort är urläckert. Går det att översätta till 24 m på hålkortet tro?
Snyggt är det!

Nina sa...

Läckert mönster! Såg den boken igår och den är verkligen proppad med mönster.