fredag, mars 26, 2010

Min lyckovecka

Detta måste vara min lyckovecka, den första vintergäcken har slagit ut (och krokusarna kämpar tappert), våren kommer verkligen. Hela familjen är sjuk i influensa/halsfluss UTOM JAG (peppar, peppar), och jag har fått TVÅ RAK-paket. Idag kom nämnligen ännu ett, denna gång från KnitterMarie. Tusen, tusen tack!!!!!!!

Men jag undrar en sak; har du skannat av min hjärna? Jag menar, paketet är så mitt i prick ”jag”. Paketet innehöll två påsar med blomsterfrön; luktärter och små söta blommor. Maken gillar (och odlar) pioner och rosor, och visst är dom vackra men jag har en förkärlek för små söta blommor. Dessutom innehöll det en härva blått silkegarn (exakt vad jag behövde), den har ungefär samma blå färg som silkehärvan jag färgade då jag var på roligheter i Angered. Den egenfärgade härvan hade jag tänkt använda till ett sommarlinne, men jag har oroat mig för att det är för lite garn, nu kanske det rent av räcker till något kortärmat. Lite olika typ av silke men ungefär samma färg och längd i härvan, jag menar ....….det är så bra det kan bli!

Men å andra sidan är det en sådan fin liten härva att jag kanske inte vågar använda den..... Nej, jag skall klappa lite på den först ett tag, men sedan skall den bli något. Jag skall genast börja bläddra i sticktidningarna........

1 kommentar:

Soraya Marie sa...

Hi hi...klappa gärna men silke är tåligt:)