fredag, mars 26, 2010

Ravelry och RAK


Jag har på senare tid börjat aktivera mig på Ravelry. Jag har lagt in mina senaste projekt, gått med i maskinstickningsgrupper och gått med i två RAK-grupper (RAK=Random Act of Kindness) RAK är en form av bytesgrupper där man skickar paket till varandra. Man skriver önskelistor och hoppas att någon uppfyller ens önskningar. Detta är inte regelrätt byte, så det finns inga garantier att man får paket, men man kan ju alltid gör någon glad genom att skicka paket. På mina önskelistor har jag bland annat önskat mig garn (eftersom jag är garngalen) men också Amigurumis eftersom dom är så vansinnigt söta och jag kan inte kan virka dom själv. Jag gjorde ett entusiastiskt försök förra sommaren, men efter va 3-4 varv insåg jag att mina händer aldrig skulle fixa en hel Amigirumi. Jag får vara glad om jag med hjälp av bra handledsstöd hjälpligt kan virka kanter på stickningarna ibland.


I går fick jag mitt första RAK-paket, det kom från Finland och innehöll garn (7 Bröder) som skall bli tjocka härliga sockor (i riktigt "uppnosig" randning) och två supersöta Amigurumis. Kiitos paljon Nina!!! Oiken ihana paketti! Bananen har dottern redan lagt beslag på, och kycklingen skall få bo i vårt ”påsklandskap”.

Jag är kanske barnslig, men jag blir så vansinnigt lycklig då jag får paket.


Vi kanske ”ses” på Ravelry också

/HaxanSurtant


6 kommentarer:

Nina sa...

i almoust understod this post ( some words i didnt get). How can the yarns look so good in pictures, they seemed so sad when i stuffed them into postbag :D

I think i have to start learning swedish so i can read Ravelry-friends' blogs.

Sunna sa...

Man blir aldrig för gammal för paket,

Soraya Marie sa...

Urgulliga amigurumis :)
RAK är superkul!

Surtanten sa...

Nina, have you tried Google translate/översätt on the right side in my blog. I don't know how well it translates, if the translation makes any sense. I have tride to translate Finnish blogs to Swedish but it was impossible to understand anything.

Carina sa...

Jajamensan, RAK är kul det, måste faktiskt säga att jag är riktigt belåten med att ha bildat Scandinavian RAK. Det är så kul att kunna överraska någon annan för att inte prata om hur kul det är att själv bli överraskad...bara det att någon annan har visat omtanke värmer, man blir glad i hela kroppen. Jag tycker att våran grupp artar sig riktigt bra, massor med urtrevliga människor har gått med och nya vänner är alltid trevligt att få. Marie, Sunna och Ingrid, jag håller med... man blir aldrig för gammal för paket, både att skicka och att få!

Nina sa...

I tryed the translater- and didnt understand even that what i got out from swedish text :D I have noticed, that finnish is problematic for those translater-automatics. I have studied swedish little ab 25 years ago, i remember few words and guess rest :D Others have broblems if they try to translate my finish text- i write pooch and translaters dont understand it at all.