fredag, mars 05, 2010

Vårtecken, garn och UFO

Denna vinter har varit jättehärlig tycker jag, det är den första RIKTIGA vintern jag upplevt sedan vi flyttade söderut för 15 år sedan. Och det är inte slut ännu, nu har vi en underbar vårvinter med gassande sol, skare på snön, takdropp och fågelkvitter. Vägverket har plogat ner plogkarmarna efter vägarna, gräset tittar fram närmast huset och snart dyker snödropparna upp. Jag lovar snart är det vår.

Mitt i denna vårvinteryra tog jag mig en tur till en för mig ny garnaffär, Madam Kruz, en mysig lite affär på landet. Jag strosade runt lite planlöst och klämde och kände på garnerna. Jag hade bestämt mig för att köpa ett nystan sockgarn, inte för att jag behöver mer garn men jag tycker att det är en stor besvikelse att komma från en garnaffär utan att ha köpt åtminstone ett litet nystan…Hm.... det blev tre härvor handfärgade ARAUCANÍA Ranco. I ett plötsligt infall bestämde jag mig för att dessa vackra härvor skall bli dotterns nya kofta. Två snyggar knappar blev det också, dom är tänkta till mitt Kunstgarnsprojekt (om det nu någonsin blir klart). Jag har i varjefall hittat det försvunna garnet. Det låg inkilat i min pärm men Knitwords tidningar, inte konstigt att jag inte hittade det först, men jag medger att det ändå var ett logiskt ställe.

Jag har en känsla att jag börjar dra på mig en massa UFO:n. Och vad kallas egentligen ”ofärdiga” projekt som inte ens är påbörjade? Projekt som man köpt garn, till men som aldrig startas? Jag är rädd att dotterns ARAUCANÍA-kofta blir ett sådant…….

1 kommentar:

maskinstickning sa...

Jag tycker också att det har vait en skön vinter, är så tacksam att ha sluppit allt regnande som brukar karaktärisera "vintern" i Skåne. Vilket vackert garn du har köpt!!! Så bra att du hittade garnet du var av med, ibland kan man bli irriterad på sig själv, när man vet att man har en sak, men inte kan hitta den. Då är det skönt när saken helt plötsligt dyker upp igen.