söndag, april 11, 2010

Är det någon som vill köpa en bok?


Det är bara att inse; Jag har alldeles för mycket böcker, bokhyllan är proppfull igen. Är det möjligen någon som är intresserad av att köpa en bok? Maila i så fall mig (se min profil).

Fraktkostnad tillkommer, jag kan skicka med DHL, Schenker eller posten. Den som bor i krokarna kan naturligtvis hämta boken. Alla böcker är begagnade i gott, eller mycket gott skick (om inte annat anges). Jag önskar att jag kunde säga att jag läst alla från pärm till pärm, men dom har mest stått i bokhyllan....

(Klicka på länkarna för att få upp bilder från boken)

The Machine Knitter’s Dictonary av Linda Gartshore år 1983. Inbunden, 186 sidor, saknar skyddsomslag, gammal biblioteksbok, bra skick förutom stämplar och rivet försättsblad. Vikt 700 g. Uppslagsbok som tar upp nästan varenda stick- och stickmaskinsrelaterat ord mellan A och Z. Svartvit med många teckningar. 150 kr

The Batsfors book on Hand and Machine Knitting av Theresa Lorant 1980, Inbunden, ca 140 sidor. Vikt 590 g, Massor av samlad kunskap om stickning, garn och fiber, färgning, formning av plagg m.m. Ganska stor andel maskinstickning. En översiktlig bok som bland annat beskriver olika stickmaskiner, hur en maskin fungerar, vad man skall tänka på när man köper en maskin och var man bäst ställer den då man köpt en. Innehåller någon grundläggande plaggbeskrivning, Mestadels svartvit, men några färgbilder. 100 kr

Övriga böcker på bilden ovan är sålda


1 kommentar:

Eva sa...

Du har många jättebra böcker. Har flera av dem själv.Kanske du kan lägga ut dem på blocket? Det kan vara svårt att hitta de här böckerna här i Sverige annars.Jag har haft stor hjälp av dem.Hälsningar Eva