torsdag, april 29, 2010

Bakslag i bantningen

Att banta ”stashen” (Ravelry-iska för garnlagret) är ungefär lika svårt som att banta kroppen, och båda skulle behöva förlora ett par kilo. Men det är faktiskt bara stashen som jag har haft som ambition att banta, när det gäller kroppen har jag insett att det är ett omöjligt projekt och bestämt mig för att istället ”gilla läget” (mulligt är gulligt).

Stashen har jag med mycket möda lyckats krympa från 36 till 33 kg, men nu har jag fått ett återfall på +3.7 kg. Jag har köpt garn av Kicki. Egentligen skulle jag bara köpa 6-7 hg (natur)vitt garn, som jag verkligen behövde., men jag kunde inte hålla mig, det blev både kritvitt, blått och en jättekon med grönt. Så det är bara att inse att det är dags att sluta att ha ”dåligt samvete” över en stor stash…..Nej det nya slagordet får bli ”Största stashen vinner……”

4 kommentarer:

Nina sa...

Bantning är knepigt! Garnlagert har jag aldrig lyckats banta. Så fort jag lyckats göra av med något kommer genast nytt garn smygandes.

Prizillas pastiller sa...

...såna bantningar kommer (vill) jag aldrig att lyckas med:))

Surtanten sa...

Ni är så kloka :)
Egentligen begriper jag inte varför jag haft dåligt samvete över mitt stora garnlager, men någon form av Luthersk moral, att det är slösaktigt att köpa mer garn än man behöver.
Men nu är det slut med dåligt samvete, för det finns ju inget roligare än nya garner :D

Sunna sa...

Jag är expert på området, det är omöjligt att banta och garn behöver vi mycket av