onsdag, april 14, 2010

Samburu-scarf

Så här i vårsolen kände jag att jag behövde en paus i ylletröjsstickningen, därför blev det en liten ”vårstickning” i form av en Samburuscarf, stickad i Lingarn 16/2 (T6), men barnen döpte genast om den till "Korven". Beskrivningen finns att hämta gratis på Ravlery . Och den är avsedd för maskinstickning, det är inget som jag själv har modifierat. Snabbt, lättstickat och lättfattligt beskrivning. Scarfen går att använda, enkel, dubbel eller som hårband.
Det svåraste är att kombinera färgerna…

Och när ni ändå är på Ravlery, kan ni bli kompis med mig (haxansurtant). Nu skall jag gå ut och plantera blommor.

3 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

Häftigt och kreativt!
Men jag fattar inte hur ni alla hinner sticka så mycket. Jag är helt slut efter att ha jobbat med nytt verandatak och trädgårdsarbete varje dag. På kvällarna sitter man som en påse i soffhörnan, blir max lite soffhörnsstickning...

Surtanten sa...

Ja men det är enkelt, jag har ingen veranda. Och trädgården får maken ta hand om, möjligen kan jag plantera lite blommor i en eller annan kruka.
Men jag funderar på att damma av KG-släden, så stickar den medan jag sitter ute i solen :)

Sussie sa...

Rolig idee med scarfen..Jag har ensam vårdnad om vår trädgård :o)
Gissa om den är eftersatt?