lördag, april 24, 2010

Sommarinspiration

Nina undrade vad jag planerar för lätt och ullig stickning inför sommaren. Bakgrunden till den frågan är att jag förra sommaren gnällde över ett lin/bommulgarn och hävdade att ull var mycket roligare att sticka med. Nina var snäll nog och köpte detta garn av mig och jag är säker på att hon gör något riktigt bra av det. Själv fantiserar jag om silke denna sommar....
Tex en båtringad silketröja ur boken Knits to fit and flatter. Sedan har jag har hittat två riktigt snygga saker via Ravelry som jag skulle vilja göra. Denna top skulle jag vilja göra i silket jag fick av Knittermarie. Men Eftersom jag inte har en elektronisk maskin, utan är begränsad till 24 m hålkort, så kan jag inte få till detta mönster. Det är synd för jag tror att just diagonalerna gör denna top extra smickrande för figuren. Just nu går jag och grubblar över hur jag skall göra, men ett försök med KG-släden skall det bli.
Denna tunika tycker jag är ursnygg, men jag har inga allvarliga planer att göra en sådan just nu för jag vet inte vilket garn jag skall välja.
Men allra först har jag några "måsten" att klara av..........

5 kommentarer:

Knittermarie sa...

Topen du funderar på handstickade jag förra året....det blev en favorit. Men kan du inte klura på mönstret så det passar KG'n? Spegelvändaom det går?
Ha det gott!

Prizillas pastiller sa...

...känner mig lite lätt glad över att även du har "måsten" att sköta om!
Har för övrigt ett helt paket silkealpacka liggande som ännu inte är testat mer än att det är perfekt i mellanstickisen. Sparat till några regniga dagar...Liksom ullen och färg du var gullig och skickade. Har inte hunnit testa släden heller. Kan man förlänga dygnet med några timmar tro? Kram

Surtanten sa...

Nej, jag försöker att inte ha så många måsten. Och det beror endast på att jag nästan inte orkar göra något. Det är ingen ide att ha måsten och ambitioner (och inte särskilt många drömmar heller) när man inte kan genomföra något.
Ibland raljerar jag över dem som tycker (och tror) att de skall kunna, hinna och orka ALLT. Och dom som tror att om man bara VILL så kan man genomföra allt.
För min del har jag insett att vad jag vill och önskar har ingen betydelse när kroppen kollapsar. Visst är det lite "skämmigt" att huset är ostädat, att jag ser bedrövlig ut, m.m., m.m., men det viktigaste är att jag "överlever" till dess barnen är stora nog att klara sig själva.

Prizillas pastiller sa...

Kära vännen, verkar som om du hinner med en hel del trots att du inte mår ok alltid. Och en del "måsten" kan ju faktiskt vara av det roliga slaget också. Och du är med all säkerhet ensam om att ha (i ditt tycke) ostädat och se för bedrövlig ut!!!:)
Hur som helst är du både smaksäker, trevlig, rolig och omtänksam. Kramis

sinneskatten sa...

Hejsan!
Jag är en vecka i "skolan" på annan plats denna vecka, och i går när jag ringde hem och kollade med gubben så sa han att det var något konstigt avlångt som kom med posten.
Så med andra ord min vinst har verkat kommit , men jag får vänta tills på söndag för att få se o känna på garnet.
kramar Carina