söndag, april 04, 2010

Taggar

Hittade dessa ”tags” hos Knitterella som man kan använda till stickade presenter. Jag gör redan små pappers etiketter som följer med stickade presenter, men jag är inte så här slagfärdig. Mina ”taggar” innehåller bara trist info om tvättråd och garnkvalitet och dylikt.

Men jag skall kanske börja med dessa också, speciellt den första, för jag har faktiskt fått tillbaka en kofta som jag gav bort!! Har ni hört på maken! Men det fanns faktiskt förmildrande omständigheter, koftan var inte gjord speciellt för den mottagaren och efter att ha använd den några gånger kom hon fram till att den var lite för stor och att hon inte trivdes i den. Därför tyckte hon att jag skulle ge den åt någon annan som skulle komma att använda den. Detta var ett mycket logiskt och rationellt sätt att resonera, men lite stött i kanten blev jag faktiskt. Men nu har denna kofta fått komma till ett nytt hem, där den uppskattas väldigt mycket. Så visst hade hon rätt, för hos henne skulle den ha legat i garderoben.

De två andra ”taggarna” skulle jag också kunna ha användning för, eftersom jag alltid förväntar mig att mottagaren av mina presenter skall bli "överväldigad av lycka". Än så länge har det fungerat utan extra etiketter (eller vinkar) eftersom jag bara gett stickade presenter till personer som jag vet kommer att uppskatta dom, antingen för att dom inte stickar själva (och verkligen behöver något stickat) eller för att dom är mycket väluppfostrade.

Men snart har nog alla av de "mest behövande (och väluppfostrade)" fått tröjor och presenter, så behovet av dessa etiketter ökar nog med tiden. Till exemple funderade jag ett tag på att sticka tröjor till barnens kusiner (killar i 15-20 års ålder), men så insåg jag att dessa killar varit uppväxta med mjuka paket från farmor och mormor och skulle troligen inte uppskatta en tröja på ”rätt sätt”, och då blir det ingen………ännu.......

2 kommentarer:

Jemajo sa...

LOL These brought a smile on a dull and cold afternoon!
I agree totally with you !
Those that appreciate knitted articles will laugh, and those that wished they got a bottle of wine instead will keep quiet.
Hehehehehe ;}

Prizillas pastiller sa...

Jag har också egna taggar med tvättråd, en liten plastpåse med extra garn. Hur tråkigt är inte det? Men det fanns broderade etiketter på 80-talet som löd "Made for a special baby" som jag satte i stickalster till de första barnbarnen.
Men de här var ju verkligen roliga. Var hittar du allt?