fredag, april 16, 2010

Våryra med utlottning


Ja det är lika bra att erkänna, Surtanten har drabbats av våryra. I denna våryra bestämde jag mig för att lotta ut något oemotståndligt; d.v.s. garn.
En kon Hifa Tunt kamgarn 200g, (passar både maskin- och handstickning) i en härligt vårrosa nyans (färg 8082), kan ni motstå det?
Om inte lämna en kommentar till detta inlägg (senast torsdag (22/4))
Men vad är då anledningen till denna utlottning frågar sig vän av ordning. Tja, behövs det något riktigt skäl då det gäller garn (och vår)? Men vi kan ju fira att bloggen snart är 1.5 år, eller att vi passerat 8200 besökare. Men egentligen är jag mest nyfiken på hur många kommentarer jag kan få in, kan det bli tvåsiffrigt???

19 kommentarer:

Soapbark sa...

Oh, vilken vårstämning det var här. Självklart vill jag vara med i utlottningen.

Agneta sa...

ja det är klart att vi måste jobba på att du får minst tvåsiffrigt och det är klart att man vill vinna också:-)

sinneskatten sa...

Det klart jag vill vinna en kon, vinner jag tar jag det som ett omen....dags att sätta igg stickmaskinerna!

Nina sa...

Jag vill också vara med fast just rosa inte är någon färg för mig. Man kan ju sticka åt andra. :-)

Carina sa...

Det är klart att det ska bli 2 siffrigt

Eva sa...

Helt säkert får du många kommentarer. Det våras runt om i vårt land hemma hos alla stickare.
Här har det blivit en turkos vårkofta till ett barnbarn. Men rosa är inte fel eller???....
Hälsningar Eva K

elisabet sa...

Jag är gärna med i utlottningen
vinner jag så blir det nåt rosa till barnbarnet

Majstess sa...

Åh, det där garnet skulle verkligen kunna bli nåt lagom tunnt och härligt nu till våren!!
Härlig ROSA färg också!!

Thyra sa...

Absolut vill jag vara med!
En jordgubbsglassrosa spetssjal till sommaren är nog precis vad jag behöver för att uppnå något slags yra.

Pärlmudden sa...

Klart jag vill vara med! Underbar rosa färg som ingen kan motstå
Ha en trevlig lördagskväll

maskinstickning sa...

Jag vill gärna vara med och fira våren och delta i utlottningen.

Therese sa...

Jag vill gärna vara med och tävla! Vilken härlig och vårig färg!

Jemajo sa...

I love the "new look" to your blogg and congratulations on passing 8,300 visits now :D
As for a draw (utlottning) for some beautiful yarn? Who can resist?
Of course I'm in too!

Annelie sa...

Visst blir det tvåsiffrigt. Minst! Så klart vill även jag ta chansen i din utlottning.

Trevlig vår på dig!

Anna sa...

Grattis till tvåsiffrigheten! Jag tror ju att du kan få det tvåsiffrigt med en tvåa först...?

Jag vill gärna vara med och tävla om det rosa garnet. Tycker det har precis samma färg som jordgubbsglass (den där fyrkantiga som låg i metalliskt papper när jag var liten). Mmmm!
/Anna

Emma sa...

Våryra vad trevligt!
Tvåsiffrigt är det för längesen....
Klart jag vill vara med i utlottningen. Jag älskar rosa!

sticksIDAn sa...

Självklart vill jag också vinna, ett rosa garn blir ju perfekt till en ny systerstickning!

Knittermarie sa...

Här är det våryra...med snöyra.
Självklart vill jag vinna en rosa kon :)

Anonym sa...

Vilket härligt garn...Självklart vill jag vara med å försöka att vinna..
Mvh
Doris
vivdor@hotmail.com