fredag, maj 07, 2010

Bot mot vårtrötthet


På sistone har jag varit trött och less, eller jag skall kanske säga extra trött. För att vara trött är numer ett normaltillstånd för mig, men nu har det varit lite extra tröttsamt ett tag och jag vet inte riktigt orsaken till det. Och när man är så oändligt trött så dalar också humöret till slut, vilken ni kanske märkt.

Idag fick jag en bra kur mot detta, i posten fanns ett RAK-paket från KnitterMarie. En lång fläta shetlandsull i härliga färger! Tack snälla, snälla KnitterMarie!!

Bakgrunden är att jag i min RAK-önskelista skrev att jag planerade att spinna på slända under sommaren, och önska de mig fiber.

En stickmaskin är underbar och praktisk på många sätt, men det är ingenting man tar med sig på semestern eller ens ut på uteplatsen. Och om jag nu vill pyssla med något, och inte bara lapa sol, så har jag ju funnit att spinna med slända är någon som mina usla händer hjälpligt klarar av. Jag hade satt som mål att spinna 50 g garn i sommar.

Nu har jag alltså 100 g härlig ull, som jag dels skall klappa på, men också försöka spinna till garn. Tänk om jag får ihop garn så att jag kan sticka ett par sockar eller vantar av egenhändigt spunnet garn……….

Jag kanske inte allt på denna sommar, men det kommer ju fler…………


Gillar ni min nya bild föresten, visst var jag för söt.

4 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

...nu måste jag ju fråga - vad är RAK? Det verkar så trevligt att vara nåt med RAK...
Och jag har ju förstått att du har det jobbigt, men den här vintern och kalla våren ovanpå är en lätt orsak till både vårtrötthet och deppighet.
Fantastiskt härliga färger du fick av KnitterMarie. Blir spännande att se resultatet när det kommer. Själv har jag lagt penslar och andra verktyg på hyllan för att nu äntligen få sticka igen. Ska också planera makens stora dag början av juni med 35-40 gäster. SEN får man...

Surtanten sa...

RAK betyder Random Acts of Kindnes. Det finns ett par olika gruppen på Ravelry där medlemmarna skickar paket och presenter till varandra. Det är dock inget regelrätt byte så det finns inga garantier att man får paket. Men om man skickar paket till någon så kan man ju hoppas att man får något.....
Men kul är det, och har man kompisar som KnitterMarie så har man tur.

Prizillas pastiller sa...

vojne, vad pinigt det blev. Du har ju faktiskt sänt mig en present som blev kolossalt uppskattad. Men inte fick du nåt tillbaka! Och vad är Ravelry - jag har aldrig varit nån grupp- eller föreningsmänniska så alla namn är som grekiska för mig.
Är du piggare idag?

Surtanten sa...

Ja men snälla du, det var ju något helt annat, det var ju en "Tack för att du köpte min släde present". Och inte behöver man skicka tackpresenter för en tackpreset, då tar det ju aldrig slut.
Och egentligen gäller det RAK presenter också. Det inte så att man förväntar sig en present tillbaka, att skicka paket är ju A Act of Kindness och om mottagaren blir glad så är syftet uppfyllt.(det sista gäller även TFADKMSP=Tack för att du köpte min släde paket)
RAK ser jag mer som ett lotteri, men jag tror att jag ökar mina chanser att bli "utvald", om jag skickar presenter till andra.

Tack för att du frågar; Jo, jag är lite piggare, och humöret MYCKET bättre än det varit på slutet. Och snart skall jag ta itu med den attans stickmaskinen igen, den har fått stå i skamvrån några dagar eftersom den fått en ful ovana att tappa alla stickningar.......Eller egentligen är det KG-släden som gör det.