tisdag, maj 11, 2010

Fler fantastiska RAK


Var det jag som var trött, less och deppig? Glöm det, det botades ju redan i fredags, och i går eftermiddag då jag kom från postlådan svävad jag….... Jag börjar gilla våran postlåda skarpt, i

fredags innehöll den ett paket och en räkning som jag kunde riva J, och igår innehöll den TVÅ RAK-paket till lilla mig (den måste vara förtrollad (hoppas att det håller i sig)). Av Ulla fick jag ljuvlig Mohair fiber, och Alpacka/ull att spinna. Dom är så mjuka och fina att klappa på. Av Nina i Finland fick jag ull att spinna, te, choklad att muta barnen med, och en supersöt Star Wars Amigurimi.

Jag hade funderat på att försöka hitta någon som kan virka varsin amigurumi till mina barn. Sonen gillar Star Wars, och en sådan har jag nu. Nu gäller det bara hitta en Amigurumivirkare som i utbyte av en maskinstickad linnescarf vill göra en Kerochan figur till dottern. Någon som nappar?

1 kommentar:

Prizillas pastiller sa...

...till och med barnbarnen börjar bli för stora - har inte hört talas om dessa figurer, låter som rena grekiskan, eller japanska?:)) Glad för din skull att du har så begåvad postlåda...