lördag, maj 29, 2010

Jag är bortskämd.


Och inte bara bortskämd nu är jag mallig också. Ovan ser ni 100 g (ca 273m) tvåtrådigt garn i shetlandsull, sländspunnet av mig och upplindat på mitt "nyfådda" utomordentliga härvträ J (182 varv=273 m). Ullen fick jag av KnitterMarie i början av maj. Mitt mål var att spinna 50 gram garn i sommar. Än är det någon enstaka dag kvar på maj månad och jag har redan spunnit hundra gram, jag är mycket nöjd med mig själv måste jag erkänna. Jag har ägnat hela dagen år att tvinna garnet och det är ett ganska trist moment måste jag säga, men dottern hjälpte mig tidvis. Hon stod uppflugen på soffans armstöd för att bli tillräckligt lång, när man använder slända är det ofta man önskar att man hade längre armar.

I fredags fick jag återigen ett superfint litet paket från KnitterMarie med ett av hennes nygjorda smycken i ett vackert virkat fodral samt en liten burk universalhudkräm. Jag medger att jag har blivit förfärligt bortskämd denna månad, och jag gillar det skarpt !!

2 kommentarer:

Knittermarie sa...

MEN vad fint det blev..och vilken timing att få ett härvträ! Jag är djupt imponerad (och liiiite avundsjuk) att du kommer så väl överrens med sländan.

Nina sa...

Men oj vad du är duktig! Jag kan inte spinna alls. Det ser väldigt fint ut. Fortsätt så så kan du sticka något av ditt egenspunna när sommaren är slut.