onsdag, juni 23, 2010

Är det inte typiskt…

I några år har jag prenumererat både på Knitwords och Machine Knitting Monthly, men egentligen tyckt att det är extravagant med två så pass dyra tidningar. Problemet var bara att jag inte kunde bestämma mig för vilken jag skulle sluta med. Men till slut, nu under våren bestämde jag mig för att inte förnya prenumerationen på MKM utan bara ha Knitwords, och jag kände mig nöjd och tillfreds med detta beslut.

Så idag får jag ett brev att Knitwords kommer att sluta publiceras med omedelbar verkan.

Jag slänger mig sålunda genast på telefonen till England för att förnya MKM, innan den också försvinner.

Det är väldigt trist att mängden maskinstickningstidningar halveras, för jag känner bara till dessa två. Men å andra sidan behöver jag inte längre grubbla vilken av de två jag skall välja…….

4 kommentarer:

Sussie sa...

Attans! Jag hade precis beslutat mig för att gå över till dom....Är inte nöjd med den engelska. Trist...

April sa...

konstigt.... Igår surfade jag på diverse maskinsticklänkar och fick en känsla av att det kommer en ny maskinsticktrend- att vi är lite efter i Sverige (som vanligt) Men nu är det kanske nätet som gäller mer än tryckta tidskrifter.

Prizillas pastiller sa...

Märkligt att ingen i Sverige kan satsa på en bra maskinist-tidning. Det är ju faktiskt nästan svårt att hitta även för handstickning. Ofta är det blandat med sömnad och pysselfluff...

Eva i Stäket sa...

Jag fick också brev från dem i går och blev väldigt ledsen. Jag gillar den tidningen och har alla 53 nummer. Vad ska jag nu få inspiration till maskinstickning i från?