fredag, juni 25, 2010

Trevlig sommar till er alla!!!!!!!


Jag önskar alla en riktigt trevlig sommar med sol, regn och bad i lagom mängd. Snart åker jag norrut för att få lite sommarljus, för det är det som är sommar för mig, riktigt ljusa nätter. Tänk att sitta vid en kav lugn sjö och meta abborre i kvällssolen. Vi skall ha en stillsam semester utan både internet och TV, och det tror jag skall gå bra. Jag hoppas bara att tvättmaskinen vill vara med en sommar till. Sonen har lovat att han skall tvätta i balja (med tvättbräda) om inte tvättmaskinen fungerar, men jag misstänker att han skulle ledsna innan han ens kommit till första sköljningen. Dottern har paxat diskningen, hon är mer uthållig, men jag misstänker att det blir en hel del diskning över till oss andra trots allt.
Jag skall drömma, fantisera och planera höstens stickningar under semestern. Just nu kännes det som om jag har lite tomt i "pipelinen". Men egentligen är det inte alls så, jag har många saker kvar på min lista från i januari, kanske har jag bara tagit en mental-stick-semester.
Dottern har precis önskat sig ett par egna handledsvärmare, och det är ju precis vad jag har tänkt sticka till henne. Dax att plocka fram boken med flätor och handmanipulering.....
Som sommarpresent "får" ni en maffig iris fotat i för mycket sol.

3 kommentarer:

sinneskatten sa...

En skön semester och hoppas tvättmaskinen funkar för det är väl nästan det enda man icke klarar sig utan idag.

April sa...

Ha en god sommar! Kanske ett enstaka blogginlägg??

Prizillas pastiller sa...

Åh min vän, ha en underbart skön sommar så hörs vi när du är tillbaka!
Kramar på vägen/Eva