onsdag, juli 28, 2010

Lyxsemester


Jag har lyssnat en hel del på radio under semestern, och hört att folk har problem med att dom stressar och grälar på semestern. Dessutom är den nya status symbolen att inte vara tillgänglig, att stänga av mobiltelefonen och inte vara uppkopplad på nätet.

Jag kan därför konstatera att jag har haft en fyra veckors lyx och högstatus semester; inte stressat, inte grälat och inte särskilt tillgänglig eftersom GSM-mottagningen i vårat sommarhus är lite varierande.

Som grädde på moset har det varit sol och varmt varje dag, en frisk bris som har förhindrat överhettning, och regn har vi knappt sett till. Kort sagt en helt sagolik semester.


Smultronstrået fick jag av sonen. Jag trodde att han gick och surade för att han förlorat i boccia, men han plockade smultron åt mamma……..

1 kommentar:

maskinstickning sa...

Det låter verkligen som en riktigt lyxsemester :)