fredag, augusti 20, 2010

Spinning, en bra träningsmetod

Jag var på besök hos min neurolog för några dagar sedan. Han testade mina muskler med några enkla övningar. Resultatet var ungefär samma som vid senaste besöket, men han konstaterade att på lång sikt har jag nog blivit lite, lite sämre (förutom händerna som är tydligt sämre). Men ett test klarade jag betydligt bättre denna gång, att orka hålla armarna lyfta rakt ut (framåt). Kan det möjligen hänga ihop med ett ihärdigt sländ-spinnande under sommaren?

Det tror jag, och konstaterar härmed att spinning är utmärkt träningsmetod, även den form av spinning som sker på slända och inte på motionscykel.


Vår kära KnitterMarie har skämt bort mig igen, eller skall jag kanske se det på detta vis; hon gör allt hon kan för att hjälpa mig i min träning J

Tack snälla du!!

1 hg kidmohair fiber och en bok där jag kan lära mig allt om att spinna (kanske kan jag så småningom få kläm på hur man tvinnar ett perfekt balanserat garn). Just nu är jag oerhört mallig över att jag överhuvudtaget kan göra ett garn (även om det inte är perfekt). Men i framtiden vill jag kunna styra lite hur jag spinner, kunna anpassa mig efter olika typer av fiber och, och….ja, det finns så mycket att lära sig.

1 kommentar:

Nina sa...

Alla former av spinning är alltså nyttigt. Trevlig tycker jag som ägnar sig åt den andra varianten någon gång i veckan.