torsdag, september 30, 2010

Posten, posten vad håller ni på med......

Detta är fullständigt OT, men ganska kul.....
Det är alltid spännande att gå och hämta posten för det händer ju ibland att det ligger ett spännande paket i lådan.....Men idag blev jag riktigt snopen, för i postlådan låg ett litet svarskort för en tidningsprenumeration.......Som jag postade i en brevlåda igår.......Nu var den ordentligt stämplad och allt....Dom har alltså skickat det tillbaka till mig istället för till tidningen.
Jag skall försöka posta den i morgon igen och se om det kommer tillbaka en gång till.......
Så man skall kanske vara glad över att posten allt som oftast ändå kommer fram som den ska, för dom verkat inte alltid veta vad dom gör. I somras fick jag ett kravbrev för extraporto på en paket som jag skickat till England. Dom hävdade att det krävdes porto "utanför Europa" till detta brev......När jag ringde och ifrågasatte detta fick jag intrycket att det ofta blir fel.
Är det verkligen så klokt att dra ner på personalen ytterligare????????

2 kommentarer:

Knittermarie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Knittermarie sa...

Hoppas din "brevis" får komma med roligare brev snart igen......