fredag, oktober 29, 2010

Hemlis 7:3


Det är fortfarande oktober och jag har redan fått november paketet i Hemlis 7 bytet. Och vilket paket sen, detta måste vara århundrades Hemlispaket. Ett november-december-januari-februari…..osv-paket, ja jisses det räcker för ett helt år. Jag klappar fortfarande på de ljusblåa konerna med cashmere/lammull/angora garn, så mjukt garn har jag nog aldrig provat på tidigare. Och finullsgarn Ullcentrum, ett ull/bommullsgarn, ull för att spinna, en slända, en bok, choklad och en väska för de stora spinnprojekten.

Och det bästa av allt, det levererades personligen. Jag har haft besök av KnitterMarie, tänk att hon gjorde sig besvär att komma ända hit för att träffa lilla mig. Det var jättekul att få träffa henne IRL. Och det är nog första gången någon uppskattat när jag velat visa mina favoritstickböcker, eller prata garn J.

Tusen tack KnitterMarie, både för paketet och för besöket.
Nu skall jag fortsätta och klappa på garnet, och testa den nya sländan.

3 kommentarer:

maskinstickning sa...

Vilket härligt paket du har fått!!!
Visst är det underbart att få förmånen att träffa likasinnade IRL ibland, det finns ingen ände på samtalsämnena då. :)

Prizillas pastiller sa...

wow, förstår att det känns stort - både paketet och besöket. Vi i maskinstickningsgänget får ju njuta av henne ibland på våra månadsträffar. Och det är helt fantastiskt att få en pratstund med likasinnade, både på nätet och IRL.

Prizillas pastiller sa...

kom att tänka på - är du möjligtvis intresserad av att inhandla koner med finullgarn från Ullcenrum av mig? Jag tror jag har förköpt mig...
Konerna ligger på närmare 2 kg!