lördag, oktober 23, 2010

Men något har jag i alla fall gjort



Mina stickprojekt går trögt. Det är mycket jag skulle behöva göra innan jul, men blir liksom ingenting gjort. Fast jag kommer kanske igång när det närmar sig och jag får kniven på strupen.

Men idag har jag i alla fall åstadkommit något, en fyrkant stor som en A 4. Inte mycket att skryta över, men tanken är i varjefall god. Tanken är att den skall ingå i en 1 km lång halsduk. Det är ett Amnesty International projekt ” Scarf of Hope ” till förmån för att uppmärksamma folk som försvann i inbördeskrig i Peru (1980-2000). Jag kom i kontakt via Ravelry där en holländsk tjej bad om delar till halsduken.

1 kommentar:

Prizillas pastiller sa...

...stickprojekten har en förmåga att inte alltid vara eller bli som man själv alltid önskar:)Å andra sidan har du väl "ditt på det torra" om man ska räkna in projekten...
Men den här idén med sjal var ju strålande. Ska gå in och kolla.
Ha en skön helg!Kram!