tisdag, november 30, 2010

Bytesaffär



Prizilla undrade (med anledning av de stickade sockorna till barnen) om man kunde önska och få vad som helst på Ravelry. Och svaret är nog, ja nästan i alla fall. Jag ville göra en ”bytesaffär”, om någon ville virka en Kero-san amigurumi till min dotter (som älskar serien ”Sakura card captor”) så skulle jag sticka en sjal/halsduk i gengäld. En tjej i Holland virkade en fantastiskt fin amigurumi till oss, och i gengäld får hon en sjal stickad i tussah-silke. Mönstret är penséer och kommer från boken Solveigs vantar, och den är stickad med KG-släden. Den blev riktigt snygg, om jag får säga det själv.

Men ve och fasa, paketet med sjalen postades för nästan två veckor sedan och har ännu inte kommit fram. Visserligen har brevbärarna i Holland strejkat, men den borde nog varit framme vid det här laget…..tänk om den kommit bort, och jag som var så stolt över den…..….

10/12 Hurra, nu har den kommit fram till adressaten, det tog 21 dagar.

3 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

å du har all anledning att vara stolt över den. Blir kul att höra alla superlativer när den kommer fram. Väldigt läcker mönster. Jag är ju lite blomfanatiker...

Knittermarie sa...

Urtjusig!! Gläder mig att KG'n vill som du.

Nina sa...

Snyggt! Jag går fortfarande och sucktar efter den där vantboken....
Det blir kanske en bra julklapp till mig själv eller nyårspresent. :-)