fredag, november 05, 2010

Yarnoholic


Yes, I am a yarnoholic!

Nu är detta ingen ny insikt, det har jag vetat ett tag. Och det senaste beviset på detta ser ni ovan. Prizilla frågade tidigare om jag villa köpa lite Ullcentrumgarn av henne, kunde jag motstå detta? Nej naturligvis inte, och nu är jag lycklig ägare av 4 kg underbart ullgarn. För jag är mycket glad över min garnsamling…..och samling låter ju mycket bättre…jag är en samlare. För att vara en hängiven samlare, det är ju något positivt. Visserligen kan det slå över till att man blir en fanatisk och galen samlare…..Men har man bara 35 kg garn, så har man en bit kvar till galenskapen…..…tror jag i alla fall.

Hmm, 39 kg är det nog nu………..

Det är nog dax att göra en inventering av garnlagret och uppdatera inventarieförteckningen....och skaffa lite ny lavendel……

Föresten har jag på ganska kort tid skapat mig en fin liten samling med fiber att spinna. Och jag jobbar hårt på min sländsamling, och min samling med stickböcker är jag också mycket nöjd med……

Men jag har fått ett problem, var sjutton skall jag knö ner dessa bamse koner. Utrymmet jag har till förfogande för min hobby består av en liten glugg mellan soffan och skrivbordet, ca 1.2 m x 2 m och det är inte ens full takhöjd. Där har jag stickmaskinen, kartonger med garn, spinnfibrer, linker, stickmaskinsdelar, spinngrejjer m.m.

Men snart är barnen stora och flyttar hemifrån……om kanske 10 år si sådär……undrar hur mycket garn jag har då????

4 kommentarer:

Annika R-G sa...

Oj nu blir jag glad. . . . Jag har hittat en som är värre än mig. . . Wohooo. . . ta det som en komplimang dock ;-)

Prizillas pastiller sa...

...hihi - kan ju säga att du är i riktigt gott sällskap:)

Nina sa...

Ja, inte är du ensam om dina samlarmanier. Själv samlar jag både på stickmaskiner och garn verkar det som.
Det blir mer plats när barnen flyttar. Själv inväntar jag att yngsta dottern ska hitta någon mer permanent plats att bo på så hon kan flytta ut ordentligt. Nu flyttar hon mellan studentrum och är hemma om loven. Så jag "lånar" hennes rum när hon inte är hemma.

maskinstickning sa...

Ja är man garntokig så är man, det är nog inte så mycket att göra åt den saken. men det finns flera garntokar, som du säkert vet :)